En kontorschef har fått en hel del kritik på nätet efter att ha tillämpat en strikt policy för långsamhet på sin arbetsplats.
En anställd avslöjade den ”nya kontorsregeln” genom att lägga upp ett foto av ett brev som chefen skrivit till Reddit.
Arbetstagaren laddade upp brevet tillsammans med en bildtext som löd: ”Shout out the worst place I ever worked (minimum wage, of course)”.
Samtidigt som det riktade sig till personalen stod det i brevet: ”För varje minut du kommer för sent till jobbet kommer du att tvingas arbeta 10 minuter efter klockan 18.00.
”Om du till exempel anländer klockan 10.02 måste du stanna 20 minuter extra till 18.20. Tack.
Vi antar att en snabb kaffepaus definitivt är utesluten.
Reddit-inlägget föranledde tusentals arga reaktioner från användare som var förvånade över det stränga beslutet.
En upphetsad person skrev: ”Jag hoppas att de gillar att betala övertid. Eller betala folk för att bokstavligen bara stå kvar i 20 minuter extra eftersom de vet att den här regeln är skitsnack. Hur f**k kan folk tro att detta är en bra idé?”
En annan kommenterade: ”Det är så här man förlorar en massa pengar. En timme för sent skulle vara 10 timmars övertid. Tänk dig det på en helgdag. Jag skulle glömma att ställa in mitt larm och spränga deras arbetsbudget för året.”
En tredje person sade: ”Deprimerande hur många människor som inte är informerade om arbetsrätt. Nej detta är inte i närheten av att vara olagligt. Din arbetsgivare kan utan förvarning kräva att du arbetar 24 timmar i sträck.”
Medan en annan person föreslog att den anställde skulle anmäla sin chef och skrev: ”Jag skulle gå ett steg längre och anmäla dem till den statliga arbetsförmedlingen, men jag är småaktig på det viset.”
Vi skulle betala bra pengar för att vara en fluga på väggen under det mötet.
Efter inlägget visade ett annat brev som delades på Reddit vad som kan hända när personalen inte gillar nya regler.
Anställda på en spelbutik i Nebraska sade abrupt upp sig på grund av vad de kallade dåliga arbetsförhållanden som skapats av en chef.
Brevet som satt fast på skyltfönstret på framsidan av butiken och som varnade kunderna löd: ”Vi måste tyvärr meddela att vi alla har sagt upp oss.
”Vår distriktschef har ingen respekt för oss som anställda eller som människor.
”Vi har fått veta av vår distriktschef att vi skulle ha fått den här butiken att uppnå försäljningskvoter och fungera perfekt för flera månader sedan. Vilket var månader innan många av oss ens blev anställda. Tyvärr är vi, trots personalens bästa ansträngningar, inte Gud.”
Meddelandet avslutades med att uppmana kunderna att ta sina pengar någon annanstans: ”Spendera dina pengar på ett företag som respekterar sina anställda.”