När det gäller att hämta nedsatta varor i snabbköpet är det vanligt att man tror att det är bättre att besöka snabbköpet sent på dagen, när varorna bara är några timmar från att slängas i papperskorgen.
Men det verkar som om saker och ting fungerar lite annorlunda.
På den tyska stormarknaden Aldi reducerar personalen varorna klockan 7 på morgonen, vilket innebär att ju tidigare du kommer dit, desto större är sannolikheten för att du ska få tag på ett klipp.
En talesperson för Aldi berättade för The Mirror: ”Alla varor reduceras till 50 procent av det rekommenderade försäljningspriset innan butikerna öppnar på deras bäst före- eller sista förbrukningsdatum.”
Hur intressant? Mat till eftertanke, kan man säga.
Så om du letar efter fynd med gula/orange etiketter när vi alla försöker spara pengar inför julen… ja, nu vet du vilken tid som är bäst att gå till Aldi.
Julerbjudanden är definitivt något som stormarknaden har i åtanke just nu – förra veckan släppte Aldi sin officiella julreklam Kevin the Carrot.
I klippet ser vi ett orange sken när ett av Kevins barn tittar ut genom fönstret mot natthimlen och tror att de har sett ett ”stjärnfall”.
Hans andra barn säger gripande: ”Det är inte jul förrän min pappa kommer hem.”
Berättaren tillägger sedan: ”Moroten Kevin var långt hemifrån. Skulle han tillbringa julen helt kall och ensam?”
Vår hjälte/ morot ger sig sedan ut på ett äventyr för att återvända till sina nära och kära, med hjälp av en vänlig igelkott (musiken från Pirates of the Caribbean kommer in här för full dramatisk effekt).
Efter att ha undvikit dödliga istappar i en kall flod stöter de två på jultomten, som säger vänligt: ”Nu ska vi ta dig hem. Jag har en idé.
Han lägger Kevin och hans igelkottkompis i korgen på sin cykel och cyklar genom himlen – en vinkning till ET – och lyckas få hem dem i tid.
Föga förvånande blev den bisarrt populära morotens senaste äventyr en succé för tittarna.
En person kommenterade: ”Aww briljant! Tack gode Gud att Aldi åtminstone är optimistisk inför julen! Lugna ner er alla för Guds skull, det handlar INTE bara om Covid.”
En annan skrev: ”Vi behöver alla något för att distrahera våra sinnen lite. Älskar det och det faktum att det är mer stilen från när Kevin först kom på scenen.”
En tredje tillade: ”Vi älskar att höra om Kevin.
”I en värld som är lite galen just nu är hans berättelse en mild påminnelse om att allt kommer att bli bra till slut.”