Mamma återskapar bikiniföretagets sexiga annons – hyllad som hjälte av tusentals människor


Har du någonsin sett en reklamfilm och tänkt ”det här har gått för långt”?

Det har jag. Många företag inom mode- och skönhetsbranschen går verkligen över gränsen när de försöker få oss att köpa deras produkter. Jag förstår naturligtvis att de måste vara mycket aggressiva för att öka försäljningen av sina produkter, men ibland blir det nästan för mycket.

Jag har flera gånger reagerat på ett vanligt klädmärke som valt att använda sexuella undertoner (eller övertoner!) för att marknadsföra sina produkter. Det finns uppenbarligen en tanke bakom detta och det verkar fungera, men förhoppningsvis finns det också många människor som kan genomskåda det hela.

För ett tag sedan bestämde sig Beginning Boutique, som bland annat säljer underkläder och bikinis, för att lägga upp en bild på Instagram som fick tusentals att reagera starkt. Det var en reklam för en bikini – och på bilden satt en kvinna mycket djärvt och trotsigt.


Man kunde se stora delar av hennes underliv, som man säger – och de flesta skulle nog hålla med om att annonsen hade sexuella övertoner. Det gjorde också en stor del av företagets följare.

View this post on Instagram

A post shared by Beginning Boutique (@beginningboutique)


En som reagerade starkt var bloggaren och mamman Laura.

Hon skrev under namnet ”Knee Deep in Life” och valde att kritisera företagets bild av den unga och lättklädda kvinnan i ett inlägg. Med andra ord ansåg många att man i detta fall gick för långt när det gäller att marknadsföra sina produkter.

Många av Lauras följare uppmanade henne att köpa den sexiga bikinin och prova den för att se om den skulle sitta lika bra som i annonsen. Men i stället valde mamman att göra sin egen version.

Hon valde liknande färger och stilar, men använde kläder som hon redan hade hemma, eftersom hon vägrade att betala 60 dollar, cirka 400 kronor, till det kritiserade företaget.


Och slutresultatet av Laruas kopia av annonsen är verkligen lysande!


Laura tyckte sedan att hennes hemmagjorda bikini avslöjade lite för mycket av de mer privata delarna, så för säkerhets skull valde hon att använda ”överraskade” emojis för att dölja de mer intima detaljerna.

Efter publiceringen av den mycket mer verklighetstrogna bilden fick Laura många hyllningar på sin blogg.

”Du är en fantastisk kvinna!” skrev en läsare.

”Jag älskar det här! Det räddade min natt”, säger en annan.

”Jag såg först reklamen och sedan den här versionen och jag kissar nästan i byxorna av skratt”, säger en annan.

Jag tyckte att mammas bild var helt lysande! Tryck på delningsknappen om du håller med och vill hylla Laura för detta fantastiska initiativ!

MISSA INTE

Andra läste även
MISSA INTE

Gry Forssell lämnar efter de tråkiga nyheterna – chockas av beskedet

Gry Forssell har nåtts av tråkiga nyheter som chockat...

Tina Nordströms gräns är nådd – nu lämnar hon TV4-programmet direkt

Tina Nordström, även känd som Mat-Tina, har varit en...

Nu berättar Bianca Ingrosso om anledningen till frånvaron – kommer inte synas längre

Bianca Ingrosso, en av Sveriges mest kända profiler, har...

Jessica Almenäs akut till sjukhus – efter allvarliga olyckan i direktsändning: ”Blind”

Den folkkära programledaren Jessica Almenäs, 48, har jobbat i...